Lata dagar

Helt plötsligt är det otroligt skönt att vara ledig... att kunna bara njuta av det vackra vårvädret och sköta om sig själv och sitt hem. Idag hade jag tänkt träna på förmiddagen och tvätta på eftermiddagen, men efter ett mail om ev. eftermiddags-dejt har jag bubbat om och både tvättar OCH tränar på förmiddagen. Här går det undan, effektivitet!

Idag behöver jag verkligen köra axlar och rygg. Igår satt jag ju på en annan arbetsplats än min vanliga och hade däremed inte mitt hjälpmedel, dvs min rollermouse eller vad de heter, och fick otroligt stel arm och nacke på en gång. Sjukt vad ett hjälpmedel kan göra. Jag har som mission att sprida detta verktyg vidare till en bredare allmänhet men möter en stark skepsis. Märkligt.

I alla fall så blir det följande idag: 20 min på crosstraining som uppvärmning, 3x12 sittande rodd på 27,5 kg för ryggen, 3x12 axellyft på 10 kilo i maskin, 2x15 axellyft 4 kg med hantlar, 3x12 på 25 kilo axeldrag först med lång stång och sen med den lilla prylen som jag inte vet vad den heter. Om jag hinner kanske lite mage på boll också. Hej och hå! Fast jag kommer vara urhungrig när jag går och tränar eftersom jag tvättar först, så jag vet inte riktigt hur länge jag kommer orka...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0