The Gucci side of me

Jag köper ALDRIG märkeskläder. Jag tycker att 300 spänn för en tröja är i överkant och att Ceap monday har resonabla priser på sina byxor. Det mesta inhandlas på Hempan eller Åhléns. Men nu har jag gått och förälskat mig i ett par glasögonbågar från Gucci.

Grejjen är att jag har så mycket problem med mina ögon att jag måste ha ett särskilt recept och glasen är svindyra. De är både progressiva och har prismor vilket gör att priset för endast glasen hamnar på minst 4500 spänn. Det gör att jag känner att jag måste hitta ett par bågar som jag kan ha ett par tre-hundra år framåt i tiden. 

Och nu har jag alltså förälskat mig i Gucci för 2700 spänn. 

Å ena sidan, med tanke på hur synd det är om mina stackars ögon kan de vara värda 7200. Dessutom har jag sett att bågarna finns på nätet för 159 dollars. Det är stor skillnad. Å andra sidan, vem har Gucciprylar??? Paris Hilton. Och fåniga bruttor på stan.

Det är ju så himla o-jag.

Kommentarer
Postat av: Esther

Är inte de flesta bågar märkesbågar. Då gör det inget vad det är för märke tycker jag ;-) Mina förra var YSL och kostade också 2700. Jag betalade drygt 4000 för glasen och då var det inte ens nåt special. Så med dina specialglas är väl 7200 ingenting!!

Vad hände med brunchen förresten. Helgen bara försvann.. Jag kollade dessutom upp Grand hotell och de stängde kl 11, vilket ju var lite tidigt...

2008-05-04 @ 01:35:22
Postat av: Linda

Nej Esther, de flesta bågar är inte märkesbågar. Eller, alla bågar har väl märken men jag misstänker att både Gucci och YSL ligger i det övre skiktet när man tittar i vanliga glasögonaffärer. Mina förra bågar tror jag kostade 500 spänn. Då valde jag inte ens efter pris :-)
Jag undrar också vad som hände med brunchen... nu måste vi bestämma!

2008-05-04 @ 10:18:20
URL: http://sysslor.blogg.se
Postat av: Johanna

Du har faktiskt fel Linda, de flesta glasögonbågar är märkesbågar eller företagets eget EPA-märke. Så du får nog släppa prestigen. Kolla istället in Synsams rea i dagarna.

2008-05-07 @ 13:41:01
Postat av: Linda

Tyvärr har jag inte hittat mina Guccibågar hos synsam... dessutom kan jag inte köpa glasen hos dem eftersom de inte får landstingsbidraget och rean gäller bara om man köper hela paketet. FAst det kan ändå bli billigare med 40% på bågarna...

2008-05-09 @ 10:19:52
URL: http://sysslor.blogg.se
Postat av: Anna

Köpte ett par Efva Attling för några år sen. 8000 allt som allt! Häpp!

2008-05-23 @ 13:51:51
URL: http://frujonsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0