Konsten att somna

Jag sover inte. Jag önskar så mycket att jag kunde, men jag somnar inte. Varje gång jag håller på att sjunka ner i den ljuva dvalan är det som att något sparkar upp mig igen.

Jag brukar vara jättebra på att sova. Det är min bästa hobby. Jag sover gärna 9, 10 eller 11 timmar på nätterna. Och en stund på eftermiddagen om jag hinner. Samt på tåget. Men nu kan jag inte sova någonstans. Jag somnar inte ens i tv-soffan.

Det pajjar så otroligt mycket att inte sova. Allt runtomkring kretsar liksom kring vila. Tankarna följer inte med, kroppen funkar inte och munnen kan inte prata riktigt rent. Huvudet vill lägga sig ner och ögonen vill blunda. Men även om huvudet får ligga ner och ögonen får blunda så somnar inte kroppen. Då kommer det där som sparkar uppåt igen. Pang. Öppna ögonen. Vänd på dig. Upp.

Jag vill ju bara sova.

Kommentarer
Postat av: Anna

Vad skumt. Är du stressad? Har du tränat för mycket - eller för lite? Åkt för mycket tåg? Ja, det måste vara det.

2008-03-26 @ 09:01:43
URL: http://frujonsson.blogg.se
Postat av: Linda

Anna: jag har VARIT stressad... har tränat lagom. Så det är alltså bara tågalternativet kvar.

2008-03-26 @ 17:06:33
URL: http://sysslor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0