Högar av post

Jag har inte öppnat min post på över två veckor. Igen. Jag brukar öppna posten när det närmar sig den 25e eftersom det förmodligen finns lite räkningar som vill bli betalda. Annars tycker jag att postöppning är rätt onödigt.

Jag menar, det var ju en helt annan sak förr i tiden. Då, när man fick riktiga BREV med handskrivet innehåll adresserat till en. Då var det roligt att öppna brevlådan när man kom hem. Det kunde ju vänta alla möjliga spännande saker.

Nu får man ju alla personliga hälsningar på elektronisk väg. Helst alla räkningar också. Så vad kan det komma för nåt i brevlådan som är värt att öppna?

Exempelvis kan det komma ett brev från banken där det står att de kommer att stänga av ens kort och skicka ett nytt kort på posten. Det fick jag lära mig the hard way för ett par månader sen. Mitt kort slutade helt plötsligt att fungera.
 
Arg som ett bi gick jag in på banken och frågade vad tusan de höll på med. Lite skamsen blev jag när jag hittade både informationsbrev och nytt kort bland posten därhemma.

Ändå har det gått två veckor sen jag öppnade posten. Igen.

Kommentarer
Postat av: Sveinrebekka

Very interesting and informative site! I am looking for information on the history of textile and resilient floor coverings. If anybody can help, please let me know. Thanks!

2010-06-17 @ 08:17:04
URL: http://sveinrebekka.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0