Gulligullsjuk

Ligger hemma i sängen. Är sjuk. Men bara gulligullsjuk. Det är så töntigt att vara lite sjuk. Då kan man väl åtminstone bli ORDENTLIGT sjuk? Jag skulle vilja koncentrera sjukdomen till en dag istället för att gå och vara fjantsjuk i en vecka. Alla sjukdom samtidigt, tack!

Igår eftermiddag mådde jag rätt dåligt. Jag satt på mitt rum invirad i en filt. Alla sa åt mig att gå hem. Så jag stannade hemma idag. Men jag är ju inte sjuk. Lite tjock i halsen, har knappt nån röst, men sjuk? Då ska man ju inte kunna gå!

Jag har aldrig haft ett jobb förut där jag alls har KUNNAT stanna hemma när jag har kunnat stå på benen. Det har liksom inte varit aktuellt. På mitt förra "riktiga" jobb brukade jag planera att vara sjuk på fredagen om jag kände mig risig, så att vi hade gott om tid på oss att ringa i en vikarie och så behövde jag bara vara borta en dag.

Dessutom är det ju så jäkla TRÅKIGT att vara sjuk. Är man riktigt sjuk så ligger man ju mest och sover, men nu är jag uppe och pigg och har inget att göra. Och jag suger på att underhålla mig själv. Det är ju själva kärnan till att jag startade den här bloggen!

Aldrig i livet att jag stannar hemma i morgon. Jag kan sitta på rummet och vara tyst. Inlindad i en filt.

Kommentarer
Postat av: Markalbertine

NICE AND WONDERFUL SITE

2010-12-02 @ 14:36:03
URL: http://markalbertine.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0