Etiskt dilemma

På facebook finns en grej som heter super wall. Där kan man posta roliga klipp och bilder. Så fort någon postar något så dyker det upp på ALLA deras vänners super walls.

Just nu figurerar ett klipp kallat "möt stureplansprofilerna" på väggarna på facebook. Tidigare har ett liknande mail bollats runt i min bekatskapskrets. Här får jag problem. Jag tycker att killarna i fråga är absoluta avskum, det är helt oförståeligt hur de har behandlat kvinnor och nu har de också fällts för detta i domstol. MEN ATT PUBLICERA OCH SPRIDA BILDER PÅ DEM STRIDER MOT LAGEN.

Just nu är jag himla glad över att jag har tagit bort min super wall från facebook så att ingen kan posta olagliga inlägg på min sida, som jag själv är ansvarig utgivare för.

Kommentarer
Postat av: Esther

Med tanke på att man ger bort rättightererna till alla sina bilder när man går med i Facebook, så kan man tycka att de kan ta på sig även det som publiceras på ens wall! Men så kanske det inte funkar..?

2007-11-02 @ 14:22:47
URL: http://esthrro.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0