Vem vill jag vara?

Tvättid från tio, men när jag kom ner i tvättstugan låg annans tvätt i maskinerna. Det var typ klart, men jag vet att familjen i fråga inte är särskilt noga med tiderna och såg att de även hade tagit tiden efter oss. Hela torkrummet är fullt med deras tvätt + två helt otorra maskiner.

Självklart blir man lite irriterad.

Jag tog ut deras tvätt ur maskinerna och satte igång mina maskiner. Sen kom jag till en punkt när jag var tvungen att välja vilken personlighetstyp jag ville vara: vill jag vara personen som markerar genom att köra ut deras blöta tvätt i en korg i korridoren och låser dörren? Eller vill jag vara personen som har förståelse för att en trebarnsfamilj har mycket att göra, trots att jag vet att de inte håller ordning på tiderna någonsin och att jag förmodligen kommer få gå upp till dem om 20 minuter och be dem plocka bort tvätten ur torkrummet?

Jag valde den förstående personlighetstypen. Det känns urjobbigt. Jag vill hellre vara en surtant.

---------------------------------------------------------------------------

Uppdatering: Jag är varken förstående eller surtant. Jag är en jävla bitch som har förutfattade meningar om folk. Allt var borta när jag kom ner... där fick jag.

Kommentarer
Postat av: järnladyn

Tur du aldrig agerade under irritationens inflytande...

2007-05-06 @ 19:58:59
URL: http://annika69.blogspot.com
Postat av: Linda

Eller hur! Dessutom kommer jag nu känna mig tvungen att vara jättetrevlig och ursäktande mot familjen i fråga hädanefter, trots att de inte vet vad jag tänkte...

2007-05-06 @ 21:59:52
URL: http://sysslor.blogg.se
Postat av: mandi

Hahahaha!! Sånt där händer mig jämt. Och aldrig lär jag mig ändå. Tänker alltid det värsta om folk hihihi!

2007-05-07 @ 20:26:43
URL: http://mandimoon.blogg.se
Postat av: Imreheidi

Very nice site. I must say that I am impressed. Keep up the good work.

2010-03-03 @ 11:30:07
URL: http://imreheidi.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0