Utmanad - dubbelt upp!

Jag har blivit utmanad av Mandi och Art[e]fact

REGLER:
Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Den som blir "tagen" ska skriva sex saker om sig själva i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet.
Till slut väljer den "tagna" spelaren ut sex nya bloggare och gör en lista med deras namn.
Efter det är gjort skriver han/hon en kommentar i deras egna bloggar för att låta dem veta att de har blivit `"tagna" och att de ska läsa ens egen blogg för mer information:

Här är min lista över underliga saker om mig:

1. Jag lyssnar inte på musik. Inte så att jag stänger av, men jag är mer av en radiotjej. Senaste skivan jag köpte var Olle Ljungströms Bäst 2001.

2. Jag fixar inte geléiga konsistenser. Crème brûlée går bort, liksom viss yoghurt, all gelé och annat som dallrar. Som till exempel ananas och tonfisk på burk. (ok, de dallrar inte men det är äckligt.)

3. Nu outar jag ostskivan. När jag och min syster var små gömde vi en ostskiva under heltäckningsmattan i farmor och farfars badrum. Varje gång vi kom dit lyfte vi på mattan och tittade på ostskivan. Den blev typ konserverad.

4. Jag måste alltid skölja tandborsten i först varmt och sen kallt vatten efter att jag har borstat tänderna. (tack, mamma.)

5. Jag är ruskigt effektiv. Tror att det har att göra med att jag är så otålig. Det jobbigaste är att jag samtidigt inte har nån simultanförmåga. (en tre i ett-punkt)

6. Jag har minne som en guldfisk och måste skriva ner allt.

Skickar vidare till systern, järnladyn, esther, my och anna.

Kommentarer
Postat av: Järnladyn

Hmm, varför har du då bara fem nya bloggare på din lista?

2007-03-08 @ 21:23:20
URL: http://annika69.blogspot.com
Postat av: Linda

Jag hade ju bara fem över :-) Jag känner inte så många i bloggvärlden och två av dem jag känner hade ju utmanat mig... Men det stod ju inget om att man skulle drabbas av sju olyckor och tretton fasor om man bröt kedjebr... förlåt, utmaningen, så jag vågade bryta mot reglerna.

2007-03-08 @ 21:29:32
URL: http://sysslor.blogg.se
Postat av: Järnladyn

Aha, var det så enkelt. Trodde jag hade missuppfattat något. Jag får inte heller full pott, en har redan utvisat sig själv. ;)

2007-03-08 @ 22:27:37
URL: http://annika69.blogspot.com
Postat av: Kix

Det där med ostskivan var riktigt udda... Hur kom ni på det kan man undra. :-)
Trevli helg!

2007-03-09 @ 23:24:18
URL: http://kixkoll.blogg.se
Postat av: Linda

Kix: jag vet inte. Vi höll på en del med att gömma mat. Jag undrar mest vad de tänkte när de renoverade badrummet och hittade en ostskiva under mattan ;-)

2007-03-10 @ 10:45:33
URL: http://sysslor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0