Sommarhus

Min mamma ska bygga en gäststuga på sin tomt där alla hennes barn och barnbarn kan bo. Gäststugan kommer ganska snart och sen ska vi bestämma hur den ska se ut inuti. Den kommer nämligen utan tapeter och sånt tjafs.

Under påsken har syster och jag bestämt att vi ska leta och prata inredning. Det blir jättekul. Sen, nån annan långhelg under våren, ska vi måla, tapetsera och bygga och snickra. Jag vet inte riktigt hur mycket det blir att göra själv, men jag tror att allt finns men är omålat. Så det blir att måla tak, väggar, fönsterlister, golv och utsidan. Sen måste man snickra dit golvlister, bygga kök och allt sånt också. Det kommer nog ta sin lilla tid. Men allt ska stå klart till den 14 juli.

Huset har ett vardagsrum/kök och ett sovrum på nedervåningen och sen ett sovloft. Hittills har vi pratat om att ha bröstpanel i vardagsrummet och ovanför den vill jag ha den här fina tapeten

image98

Det stora huset är nämligen från 1890-talet så vi vill försöka få stugan att se ut som att den passar så mycket som möjligt. Både jag och syrran har pluggat en del arkitekturhistoria och jag och mamma var uppe i Gysinge förra sommaren och kollade byggnadsvård. Just det, nu minns jag att jag skulle göra ett inlägg om Gysinge. Kom ihåg igen!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Åh, jag har varit frånvarande några dagar, emn nu är jag tillbaka! Vad spännande det låter med gäststugan! Vill också!!

Tips är att kika i Boråstapeters Anno 1905, de har massor med snyggt! Ser fram emot inlägg om Gysinge! :)

Önskar dig en trevlig fredag! Kikar in igen ikväll!

2007-03-30 @ 10:23:27
Postat av: Linda

Den här tapeten är just därifrån!

2007-03-30 @ 14:34:35
URL: http://sysslor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0