Min mamma!

Min fantastiska mamma mailade mig idag. Eftersom hon drack champagne med sin champagneklubb på kvinnodagen läste hon inte min bloggutmaning förrän idag. Här är hennes svar, en insyn i hur det är att vara 40-talist.

Är uppfostrad att inte tro att jag är något
Är uppvuxen på sillgratäng, pitepalt och bryggerijäst (nyttigt!)
Barndomsdröm bibliotekarie eller författare
Har dansat till "Moonlight serenade" med Glenn Miller och till Chuck
Berry
Månadsinkomst efter skatt Varierar kraftigt. I snitt ca 25 000 sedan
jag trappat ner för att få mer tid för trädgården.
Värsta skällsordet Kärring och (mot unga och mot kvinnliga lärare) hora.
Sakfråga som upprört Allmänt: behandlingen av palestinierna på
Västbanken och i Gaza. I kvinnofrågor: att glastaket fortfarande finns.
Prioriterar högst Barn och barnbarn och att själv leva ett bra liv.

När jag läser mammas svar blir jag så glad och stolt över att hon har uppfostrat mig och min syster som hon har gjort. Både jag och min syster svarade till exempel på första frågan att vi är uppfostrade att vara självständiga och tro på oss själva. Det betyder så mycket. Tack söta mamma!

Kommentarer
Postat av: Arneronja

This is a very interesting website, I have added it in my favourites. Keep up the good work.

2009-02-27 @ 14:02:52
URL: http://arneronja.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0