Bloggutmaning: hur ser ditt nattduksbord ut?

Järnladyn utmanar alla bloggare att visa upp nattduksbordet. Speglar böckerna din personlighet? Jag har alltid flera högar av böcker, en hög ovanpå nattduksbordet som jag håller på och läser och en hög nedanför som jag har läst klart/ska läsa/tar en paus i/har haft utlånad.
 
image62

Jag håller på att läsa en rysk fantasyhistoria Diamantsvärdet och träsvärdet av Nick Perumov. Det är första delen av en serie böcker. Den började lite trögt, därför ligger även del 3 av Damernas detektivbyrå, Vackra flickors lott av Alexander McCall Smith ovanpå bordet.

image63

Under nattduksbordet ligger en hög blandade böcker... Jag blev besviken på Klas Östergrens Gangsters, som jag längtade efter att läsa. Kom inte till slutet i första försöket. Testar igen om ett tag. Där under ligger också en tidigare kollegas avhandling i arkeologi De hägnade bergens landskap. Den vet jag inte riktigt varför jag gjorde uppehåll i, men jag gillar att läsa faktaböcker parallellt med lite mer lättsmält skönlitteratur så jag tror att den fick stiga åt sidan när jag började med Gangsters. Gärningsmannen är en kvinna hittade jag i en gratishög på jobbet, den kommer jag att läsa om ett tag och boken skriven av mannen med det fantastiska namnet, John Ajvide Lindqvist, Hanteringen av odöda lånade jag ut till en kollega i somras och sen jag fick tillbaka den har den legat i sovrummet. Den sista boken, Beyond Black av Hilary Mantel tyckte min sambo att jag skulle läsa. Jag vet inget om den. Den väntar.

image64

Man kan väl säga att min smak i böcker är lite... blandad.

Kommentarer
Postat av: Järnladyn

Underbart, tack Linda! Härligt att se att fler än jag läser på ett odisciplinerat sätt. :)

2007-03-04 @ 16:52:30
URL: http://annika69.blogspot.com
Postat av: Anna

Haha det var tjusigt - och precis som mitt..!
Kan inte lägga in bilder just nu, men ni ska få se senare. Har länkat till dig, Linda!
Ha det bra!

2007-03-04 @ 18:21:56
URL: http://frujonsson.blogg.se
Postat av: art[e]fact

Kul att se! Massor med böcker verkligen :) Själv har jag inget nattduksbord i den bemärkelsen, har bara pågående boken och mobilladdaren... Lite tråkigt kanske, emn jag har inte hittat "det rätta än" :)

2007-03-04 @ 20:31:43
URL: http://artefact.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0