Stygg mot stygn och snygga tapeter

Jag är inte säker på att måla väggar på en egentligen för låg pall är helt bra när man har sytt sig i ryggen. Men snart slipper vi ha garderoben i vardagsrummet. Eftersom svärfar är ute ur arbetsrummet ska garderoben in dit några dagar, men senare i veckan ska garderoben till garderoben! Inte illa va? Min älskling har varit duktig som tusan och helspacklat väggarna ett första varv. I veckan kör vi lite målning och lite mer spackling, sen måste vi bestämma vad vi ska göra. Idag har vi hittat följande tapeter som vi väljer mellan:

tapet 2tapet 1 

Tapeten ska upp på en fondvägg bakom sängen. Den första tapeten är jättesnygg tycker jag. Den är lättare att sätta upp eftersom den inte behöver mönsteranpassas och det kan vara lättare att hitta en färg till resten av väggarna som passar till. Den andra tapeten är min kärestas favorit. Det är den röda varianten som gäller och jag tycker också att den är väldigt snygg. Jag har dessutom alltid gillat rött i sovrum. Men den måste mönsteranpassas noga och jag vet inte alls vilken färg resten av rummet ska ha. Kom gärna med förslag! Beige är uteslutet. Det kommer nog förmodligen sluta med nåt helt annat eftersom båda de här varianterna går loss på 600 rullen. Men man kan väl få drömma?

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag tycker ni ska ta tapeterna på första bilden. Jättefina! Fåtöljen också :-)

2007-01-28 @ 22:33:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0