Rum som flyttar sig

Vi kom på en jättebra idé igår kväll, så nu har vi garderoben i arbetsrummet och sängen i vardagsrummet. Det var jätteskönt att slippa sova i byggdamm och plast, men inte så skönt att inte kunna stänga dörren om sig. Särskilt eftersom jag sov längst. Vi städade också och det var nästan bäst av allt! Ett rent kök och ett rent vardagsrum!

Vi kom på en annan bra idé igår också. Hur snygga tapeterna än är så har vi svårt att motivera att lägga 2 000 spänn på en fondvägg när vi precis har lånat pengar för att ha råd att köpa frys. Därför blir det målning för hela slanten, men inte hur som helst! Först en färg på alla väggar, en färgig färg, en Linda-färg liksom. Rött eller orange eller så. Sen målar vi en svart bakgrund till sängen, som en ruta på väggen där sängen ska stå. Till sist ska vi hitta några snygga schabloner att måla i guld, tre på rad ovanför sängen. Det ska bli lite Kina-inspirerat och passa våran guldfranslampa som ger snygga mönster på väggarna. Ni som jag känner som varit i Kina (minst tre stycken) och alla som jag inte känner som har varit där, kom med tips!
Det kommer också bli jättefint.

Men jag älskar tapeterna :-(

Kommentarer
Postat av: art[e]fact

Åh, det kommer att bli skitsnyggt! Beckers har en schablon som är jättefin och lite kinainspirerad... kolla www.beckers.se. De har också en katalog (tror den finns i .pdf på hemsidan) med kinainspiration också! Very nice!

Lycka till!

2007-01-29 @ 15:08:05
URL: http://artefact.blogg.se
Postat av: Syrran

Men du, annars fyller du ju år snart... du kanske kan önska dig en rulle tapet eller två? Jag tror i och för sig att det blir jättefint med schablonmåleri också. Eller så kan ni fota tapeten i smyg, projicera upp den på väggen och måla av.

2007-01-29 @ 18:56:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0