Hur helg blir kul

När man är arbetslös så förlorar helgerna sin betydelse. Det enda som gör att lördag och söndag är lite bättre än andra dagar är att andra människor är lediga och vill hitta på saker. Men den här veckan blir lördag söndag kul dagar eftersom jag jobbade torsdag och fredag och dessutom ska jobba på måndag! Roligt, roligt! Det är nämligen så att jag har världens bästa extrajobb. Ibland undrar jag varför jag valde att lägga ner min gamla karriär och läsa fyra år på universitetet för att ta en magisterexamen och bli arbetslös. Nu var ju inte planen att bli arbetslös direkt, men så ser det ju ut. Fast sen minns jag att det jobb jag gav upp för den nya karriären inte var särskilt roligt. Det jobb jag fick medan jag pluggade är däremot jätteroligt! Så nu har jag haft världens bästa extrajobb i fyra år! Jag skulle önska att jag alltid kunde jobba extra där, följa min chefs uträkningar om att jag kan jobba i genomsnitt fem dagar i månaden och sju veckor på sommaren utan att bli in-lasad. Tyvärr kan man ju inte försörja sig på det. Dessutom skulle mina 300 000 i studieskulder vara helt bortkastade om jag inte började jobba med min nya karriär. Det roligaste skulle vara att få projektanställning i ny karriär fram till sommaren och sen jobba på extrajobbet i sommar. Sen få en projektanställning till i den nya karriären fram till jul och jobba på extrajobbet nästa jul.  Varför får man inte bestämma allt själv?

Planen för lördagen den 27 januari är att åka till färghandeln och köpa lite kärlek (färgen alltså, känslan har jag tillräckligt av hemma redan). Jag ska även köpa lite Katarina. Sen blir det kanske pulkaåkning. Fick nämligen ett samtal nyss från treårigt syskonbarn. "Hej. Vill du åka pulka?" Det går ju inte att säga nej till...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0