Dagens outfit

Se nedan...
Samma som igår, dock utan glas i handen såhär dagstid. Trodde vi bara hade lite småpyssel kvar, men ack vad jag bedrog mig. Det känns som att vi inte har hunnit med nånting på hela förmiddagen. Fast det är mest för att det vi har gjort inte syns, som att måla ett lager till, dra bort tejp, silikona och sånt. Nu håller vi (eller vi och vi, kan inte påstå att jag är så behjälplig just i detta skede) på att såga och sätta fast lister inne i garderoben. Där har det ju varit garderober även tidigare, vilket gör att väggen består av råbetong och är totalt ojämn. Jobbigt. Men det är ju inte så noga inne i garderoben. Det kommer ju inte ens vi märka av.

Snabblunch med tabbouleh och falafel, sen tillbaks till sovrummet! (Det lät ju oerhört mycket skönare än vad det är. Men ikväll får vi sova i sovrummet igen!)


Kommentarer
Postat av: Tomas

Heja heja! Det blir ju skitbra det här. Fina tapeter tycker vi på K-holmen. Konvalescens är ett substantiv enligt SAOL så det är nog mer något man får än något man är, hihihi.

2007-02-04 @ 12:09:48
Postat av: Jag igen :-)

Man kan vara en en konvalescent tror jag.

2007-02-04 @ 12:15:40
Postat av: art[e]fact

Det börjar klia lite i målarfingrarna på mig när jag hör om ert projekt! Haha, tillbaka i sovrummet redan efter lunch lät ju faktiskt hur MYSIGT som helst, men jag förstår vad du menar :)

2007-02-04 @ 12:24:50
URL: http://artefact.blogg.se
Postat av: Linda

Tomas: Uppslagsfanatiker?

2007-02-04 @ 12:25:38
Postat av: art[e]fact

Jo, just det, hittade att ABW släppt ett album 1996 och sedan ett till år 2001... Men ja, de ser väldigt unga ut för att ha varit i musikbranchen i över 10 år redan...

2007-02-04 @ 12:29:19
URL: http://artefact.blogg.se
Postat av: Tomas

Ja, helt klart. Men jag drar ändå för snabba slutsatser så det hade inte spelat nån roll inser jag nu :-)

Uppslagsverk är hur bra som helst. Man kan sitta och bläddra i dem bara. Fast jag har knappt några. Två verk jag har vela ha skitläng: 1) Etymologilexikon (finns två som jag har hittat men bara ett är bra och såklart dyrt). 2) NE.

Har inget av dem. Men jag har en bra När Var Hur 1975 (som logiskt nog handlar om 1974)!

2007-02-04 @ 12:31:08
Postat av: Linda

Tomas: Jag fick tyvärr packa ner mitt fina lexikon från 60-nånting, designat av Stig Lindberg, i källaren när vi flyttade. Men det ligger bara där tillfälligt, ska upp igen så fort det får plats. Känns lite väl att ha tre hyllmeter lexikon som prydnad. Det är ju inte så användbart, direkt. Annars rekommenderar jag NE på cd rom. En utmärkt sak att önska sig i födelsedagspresent. Om man inte vill ha tapeter förstås ;-)

2007-02-04 @ 13:03:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0