Bortskämd

Jag sitter inomhus med två koftor och fryser. Det är knappt plusgrader och irriterande kallt. Omväxlande sol, snö och hagel. Vart tog den varma våren vägen? Jobbiga, jobbiga aprilväder.

Men knopparna på syrénerna utanför fönstret är stora och lyser gröna. Skilla pryder hela gräsmattan och i rabatterna lyser röda tulpaner, vitsippor och krokus. I björken utanför fönstret sitter en koltrast och kvittrar.

För några veckor sen hade man klätt på sig, gått ut och varit tacksam för den strålande solen. Nu är jag för bortskämd av den varma våren. Jag väntar inomhus.

Kommentarer
Postat av: art[e]fact

Haglar det? Här har vi till och med suttit och njutit på balkongen... Fast jag ska tillägga att vi har lä där, i övrigt blåser det lite isiga vindar...

2007-04-08 @ 16:51:15
URL: http://artefact.blogg.se
Postat av: Bischeon

I love this page.

2010-10-06 @ 10:44:33
URL: http://bischeon.blog.ca

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0