Stora gardinletardagen!

Som jag har skrivit i en av kommentarerna, så gick jag rakt in i vårat sovrum i en affär på söder igår. Samma färger och samma upplägg som vi har. Väggarna var målade i samma röda nyans som våra tapeter, de hade inte guldmönster, men väl cirklar inristade i färgen. Resten av rummet gick i orientalisk stil och även om vi har gått åt ljusare träslag än vi först hade tänkt, var likheten verkligen slående.

Det var himla tur, för där såg jag vilka gardiner vi ska ha! I fönstret hängde först en ascool hissgardin som var ljusgrå med stora buddha-figurer tryckta på. Dessutom hängde gardinlängder på varsin sida om fönstret som var liksom lite halvtransparenta, sidenliknande bruna med guldskimmer... fattar ni?

I alla fall ska jag gå dit och fråga vad buddha-tyget kostar för det var så jäkla ascoolt och sen ska jag leta efter de andra gardinerna på billigare ställen.

Ps. de hade även snyggsnyggsnygga nattduksbord som kostade alldeles för mycket men som jag vill ha och inte kan köpa.


Kommentarer
Postat av: art[e]fact

Vad läcker gardinen låter! Eller tyget kanske man ska säga, aja, du fattar ;)

Synd på nattduksborden...

2007-03-15 @ 16:34:26
URL: http://artefact.blogg.se
Postat av: Phillipmagnhild

Good people of togo i was here ok.

2010-05-05 @ 07:52:59
URL: http://phillipmagnhild.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0