Lyckan att vara moster

Eftermiddagen blev härlig med myspys med syster och systerbarn.

När plutten fick syn på mig på Södermalmstorg sprack hela ansiktet upp i ett enormt leende. Han gurglade, dregglade och kramade mig. Efter en promenad och lite gungning på Mariatorget var det dags att hämta treåringen. När hon fick syn på mig vid grinden till dagis sprang hon mot mig med världens största leende. Jag fick den bästa kramen, en liten hand stacks in i min och så frågan "vad ska vi göra idag då?"

Jo vi stod och tittade på en bärgningsbil som drog upp en stor BMW stadsjeep på flaket i en halvtimme. Kollade lite på en cementblandare. Käkade glass "jag vill ha bara vanilj utan någonting ovanpå!" Vill du inte ha lite strössel då? "Jo, strössel vill jag ha." Såklart. Men bara de vackra färgerna. Grönt och orange är tydligen inte vackert, men strössel är lite svårsorterat, särskilt när det redan sitter på glassen.

Kommentarer
Postat av: art[e]fact

Åh, jag vill ochså vara moster... ;)

Tack för morotssoppareceptet! Här ska det lagas!! Ha en trevlig dag idag!

2007-03-15 @ 09:30:49
URL: http://artefact.blogg.se
Postat av: Linda

Jag blev också sugen på soppan!
Ha en bra dag du med!

2007-03-15 @ 09:37:24
URL: http://sysslor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0