Planen, i efterhand

Ännu en dag i arbetslöshetens tecken. Men idag har jag faktiskt varit på intervju för ett jobb i en kommun långt bort. Jag försökte blogga planen innan jag åkte, men när jag satt vid datorn kom jag på att mitt busskort hade gått ut och att jag var tvungen att gå till gullmars och köpa ett nytt innan jag åkte till kommunen-långt-bort. Fick bråttom, bråttom och just när jag hade skrivit färdigt och tryckte på publicera så tyckte datorn eller internet eller något annat högre väsen att det var dags att lägga av. Så det fick bli plan i efterhand istället. I alla fall så kändes det bra på intervjun, men jag vågar inte hoppas på att få jobbet. De som intervjuade mig verkade jättetrevliga och arbetsvillkoren verkade bra och jobbet kul. Men jag vågar inte hoppas ändå. Efter intervjun åkte jag hela långa vägen från kommunen-långt-bort och promenerade hem från Årstaberg. Ringde en kompis på vägen hem och frågade om vi skulle fika idag med förhoppningen om att vi skulle ses i morgon. Hon är nämligen sån att det aldrig går första gången man försöker, så hade jag ringt i morgon och frågat om hon ville fika hade hon inte kunnat, men nu frågade jag om idag och då kunde hon inte det, men i morgon kunde hon. Om du fattar.

Resten av dagen går till att måla och ikväll ska jag iväg och träffa en kompis från skola/jobb/nätverk. Flyg och fläng!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0