2007

För nån dag sen funderade jag över hur det skulle bli att för en gångs skull vara pigg på tolvslaget på nyår. Jag behöver inte fundera längre. Den saken ordnade sig. Jag har nämligen inte sovit ALLS i natt och nu är klockan snart fyra. Istället har jag ägnat mig åt att fundera över året som har gått.

2007 började väldigt annorlunda för mig. Jag är en ordningsmänniska med planer, jag vet vad som ska hända. Men för ett år sedan stod jag helt utan framtidsplan. Jag var färdig med min utbildning och hade precis blivit arbetslös. Året som låg framför mig var som ett blankt papper. Den 23 januari startade jag den här bloggen.

Sen dess har mycket hänt, förstås. Jag har gått från arbetslös till anställd, från ogift till gift. Jag har fått ett o och förlorat det igen. Ett år är lång tid, ändå går det så fort.

Vintern innebar många tankar om arbetslösheten och framtiden samt en dust med a-kassan som fortfarande inte är avklarad. I mars startade jag en ny blogg, sisterfood tillsammans med min syster. Mars var också månaden då jag till sist fick ett jobb! Men det var inte med odelad lycka jag började i Norrköping. Samtidigt som en ny del av mitt liv började, det som heltidsarbetande långdistanspendlare, slutade en annan del av mitt liv. Det som journalist. Det var inte helt lätt att lämna mitt extrajobb på Radio Stockholm efter fyra år.

Det nya jobbet har fört med sig väldigt mycket under det här året. Jag har naturligtvis lärt mig fantastiskt mycket. Jag menar, jag kan ju göra detaljplaner nu! Det kunde jag inte förut. Jag har också fått vänner som jag innerligt hoppas ska vara med mig en bra tid framöver. Jag har lärt mig hur SJ fungerar och fått ytterligare en blogg, sjbloggen.

Sen har vi privatlivet. I somras fnittrade jag fram ett "ja" till min älskade man i mammas trädgård. Det känns lite töntigt att säga, men det är annorlunda att vara gift. Härligare på nåt sätt. Bättre, större. Vädermässigt var sommaren crap, men känslomässigt var den helt underbar. Dessutom log vädergudarna mot oss på själva bröllopsdagen, något vi är evigt tacksamma för. Vi är också evigt tacksamma för den uppvaktning vi fick av våra fantastiska vänner och våra familjer.

Hösten kind of sucked. Jag har brottats med några jobbiga planer och i samma takt som mörkret blev djupare och regnet mer ihärdigt blev mitt sinne tyngre. December har varit riktigt jobbig. Både på det personliga och på det professionella planet. Men det var inget som inte en bröllopsresa till Aruba kunde råda bot på.

Så mitt 2007 slutar med fräknar på näsan och en fjällande mage. Precis som 2008 börjar.

Nu är klockan snart halv fem och jag ska nog lägga mig ner en stund igen. Se om jag somnar nu. God natt. Och gott nytt år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0