Vad jag ska köpa...

Snart får jag min första lön. Det är inte en hel lön, men ändå, en lön. Ända sen jag fick jobb har jag gått runt med nån känsla av att jag kan shoppa allt i hela världen. Att lönen inte har kommit ännu spelar liksom mindre roll. Jag har köpt dyra skor, nya kläder jag inte behöver, champagne och andra dyra viner, lyxig mat och mycket annat. Nu funderar jag på om jag först ska lägga pengar på att lämna in en gammal fåtölj och klä om eller om jag ska börja med att köpa en bäddfåtölj till arbetsrummet. Sen tänker jag "äsch, jag jobbar ju nu! Jag kan köpa båda på en gång!". Fast det är ju inte riktigt sant.

Jag har också för första gången på allvar funderat på att köpa träningskort på sats. Jag hatar sats. De är oförskämt dyra och lurar folk med sina månadsavgifter. Jag vill inte alls köpa träningskort där. Men tidsmässigt skulle det innebära mycket för mig just nu.

Och plötsligt så är 6 000 spänn om året inte alls så mycket för ett träningskort.


Kommentarer
Postat av: UmmaGumma

Birgitta Ohlsson har jäkligt mycket pondus! Kvinnan kan verkligen konsten att tala.

2007-04-23 @ 21:08:48
URL: http://ummagumma.blogg.se
Postat av: art[e]fact

Omg; 6000 spänn... nog är det saftigt allt, men sparar det tid så är det ju värt en hel del faktiskt!

2007-04-24 @ 11:40:43
URL: http://artefact.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0