Låne-barn

Jag har haft ett lånebarn i helgen. En alldeles egen tre-och-ett-halvt-åring. Det där halva året är MYCKET viktigt. Åtminstone om man frågar tre-och-ett-halvt-åringen själv. Om man är tre-och-ett-halvt år, då är man ganska stor. Så stor att man vågar sova över hos sin moster alldeles själv! För mig var det en helg av helt nya upplevelser. Inte så mycket rörande barnet i fråga, eftersom jag träffar henne väldigt ofta (men ändå alldeles för sällan), utan snarare det som är runt omkring. Först gick vi på bio, Elias och kungaskeppet. Filmen var lite läskig, så först skulle sötis sitta i knät. Sen skulle hon klättra lite. Sen skulle hon bajsa. Sen skulle hon sjunga imse vimse spindel. Efter filmen ville hon hyra en film (!). "Tror du att den här filmen är något för en tre-och-ett-halvt-åring?". Till sist valde hon en film om prinsessor med vingar. Barbie.

Sovandet gick över all förväntan. Det är så härligt att få ett par tre-och-ett-halvtårings-armar lindade kring halsen mitt i natten! Idag lekte vi kurragömma. Jag hittade ett jättebra gömställe.

image201

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0