Alla kvinnors dag med bloggutmaning!

8 mars. En dag för jämställdhet. Läser i DN om åtta generationers kvinnor. Skillnaderna är slående och ger hopp. Hilda, född 2001, säger  "Det finns inga tjejfärger och killfärger, men det finns tjejer och killar som tror att det finns det" och "skillnaden på mamma och pappa är att pappa har kort hår."

En annan som ger mig hopp är min älskade systerdotter. Hon ville för ett tag sen bli fotbollsprinsessa. Vad gör man då? Jo, man sparkar boll, gör jättemånga mål och har en jättefin klänning på sig. Förstås.

Varje kvinna får också svara på några frågor. Jag tänkte också svara på dem

Namn Linda
Född 26 februari 1975
Är uppfostrad att vara självständig och tro på mig själv
Är uppvuxen på gratinerade räkor i curry serverade i snäckskal och tandpetsmat (Grovt generaliserat. Ni som läser min matblogg vet att även råbiff stod på menyn. Liksom suki yaki.)
Barndomsdröm apskötare
Har dansat till Slade "My oh my", tryckare i vardagsrummet
Månadsinkomst efter skatt Inte en aning. Varierar kraftigt.
Värsta skällsordet Hora
Sakfråga som upprört Egentligen alla orättvisor, ett arv efter min pappa
Familj Sambo, mamma, pappa samt syster med familj
Prioriterar högst Att kunna fortsätta med livet. Just nu står jag och stampar.

Nu försöker jag mig på en bloggutmaning: Svara på frågorna själv, ju fler som svarar från olika decennier, desto roligare!

Kommentarer
Postat av: jennie

Åhh, jag är som din systerdotter!! Jag ville också bli fotbollsproffs, fast det var långt senare jag ville ha en prinsessklänning. Typ nu... Nu är jag typ hockeyprinsessan, jag spelar hockey och gör en massa mål och jag går ifrån hallen med klänning och handväska. Perfekt!!

Jag läste också i DN och jag tyckte att det var ett bra reportage! Ha en bra och stolt dag!!

2007-03-08 @ 09:39:16
Postat av: jennie

This is me

2007-03-08 @ 09:39:54
URL: http://hockeyjennie.webblogg.se
Postat av: Systern

Nu har jag svarat!

2007-03-08 @ 11:09:01
URL: http://detstoraochdetlilla.blogg.se
Postat av: art[e]fact

TAGEN!! Du är nu utmanad av mig, kika in hos mig så får du veta mer! :)

2007-03-08 @ 14:06:12
URL: http://artefact.blogg.se
Postat av: art[e]fact

Jag skulle så gärna vilja träffa din systerdotter, hon verkar helt underbar! :)

2007-03-08 @ 17:04:01
URL: http://artefact.blogg.se
Postat av: Linda

art[e]fact: hon ÄR underbar. Världens sötaste. Fast jag har världens sötaste systerson också. Idag satt han i mitt knä och gav mig pussar och kramar till tusen. Fast han bara är ett halvår :-)

2007-03-08 @ 17:44:07
URL: http://sysslor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0