Arbetslös

Jag suger på att vara arbetslös. Jag är fullkomligt värdelös på att hitta på saker att göra. Jag har inga hobbys. Jag önskar att jag hade det, men jag är alldeles för rastlös. Tycker bara saker är kul i några minuter. När jag gick på typ mellanstadiet försökte jag skriva dagbok. Jag hade höga ambitioner och köpte en jättefin dagbok på Indiska, en blå med kinesisk brodyr på, du vet såndär med körsbärsträd och små kinesiska hus. I en vecka skrev jag noga varje dag vad som hade hänt. Sen blev det glesare och glesare mellan inläggen och efter ett par månader låg dagboken och dammade igen i en låda. Bortglömd. En annan indikator på mitt tålamod är handarbete. Det går helt enkelt inte. Det blir inte färdigt. En kudde med en broderad elefant som står på en boll blir bara en kudde med en broderad elefant som står väldigt, vädligt tätt ihop med fötterna. En stickad mössa blir en kalott. Därför blir det spännande att se hur länge den här hobbyn håller.

Å andra sidan är det väl så med just skrivande att när det finns ett behov av att bubbla ur sig saker går det lätt. När behovet inte finns längre kanske man inte ska fortsätta? Med det i åtanke hoppas jag att jag snart får ett jobb och att bloggen blir en kort historia.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0