Minnesanteckning inför nyår 2008

Marken var inte tillräckligt kall för att de stora snöflingorna som föll från himlen skulle ligga kvar, när vi gick hem genom nyårsnatten. Ändå infann sig känslan av vinter när lukten av blöt asfalt blandade sig med krutröken från raketerna.

På medborgarplatsens tunnelbanestation kräktes ungdomarna hela tiden. Under den korta tid det tog att åka två stationer höll jag ständigt utkik efter packade människor som möjligen skulle kunna kräkas på mig. Jag kryssade fram genom vagnen för att undvika potentiella kräkmänniskor. Ångest.

Fulla människor är inte min pryl. Nyår är inte min pryl. Kom i håg det.

Älskling, nästa år kan vi väl stanna hemma, dricka rom och kolla på en film?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0