Det finns inga enkla val.

Varför kan det inte alltid vara helt klart och tydligt hur man ska göra med ALLTING? Jag är en grubblig människa till naturen. Jag funderar mycket och söker ständigt efter den optimala lösningen, du vet den som ska lösa ALLA problem. För evigt.

Tidigare har grubblerierna rört sig mycket kring tågresorna, men de är jag numera fullständigt överens med. (Jag är inte överens med SJ däremot, det är STOR skillnad.) Nu rör de min framtida anställning.

Det som har rört till det lite är att jag har ett vik på ett år, där halva tiden har gått och nu har min chef sagt upp sig. Vid årsskiftet ersätts hon av en tf. Vem kan då säga nåt om min framtid på jobbet? Ska jag söka nya jobb? Ska jag kräva besked? Vill jag jobba nån annanstans? Hur slipper jag välja????

Ofta låter jag faktiskt slumpen avgöra. Jag suger helt enkelt på att fatta beslut. Just i det här fallet kanske jag ändå måste ta mig i kragen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0