Tid som försvinner

Ett problem med min arbetslöshet är att jag har en illusion av att ha hur mycket tid som helst. Det gör att jag har en tendens att skjuta saker på framtiden. Så fort nåt spontant dyker upp så tänker jag att alla de där sakerna jag måste göra kan jag ju lika gärna göra senare i veckan, när jag inte har nåt annat för mig. Problemet uppstår när jag får mer och mer spontana saker att göra. Då försvinner ju liksom den där tiden som jag hade till att göra allt jag måste. Jag har till exempel fortfarande inte köpt nån födelsedagspresent till min systerdotter. Eller tagit med en tapetbit och shoppat gardiner. Eller gått till arbetsförmedlingen och bett om betald resa till Norrköping. Eller planterat om hibiskusen. Eller läst på till bokklubben och där börjar tiden verkligen rinna ut nu... fast jag har köpt en färgpatron, så nu kan jag åtminstone skriva ut artiklarna och det är ju en bra början!

Nu tror jag dessutom att jag har bestämt alldeles för många saker på tisdag. Typ allt jag ska göra nästa vecka är på tisdag och onsdag. Men det är bara roliga saker så det gör inget!

Kommentarer
Postat av: art[e]fact

Åh, jag känner igen mig... och man behöver nog inte vara arbetslös för att tro att jag har all tid i världen sen! ;)

2007-03-09 @ 10:59:48
URL: http://artefact.blogg.se
Postat av: mandi

I know. Typ nu när jag slutar jobba kommer jag säkert va MINDRE effektiv än innan fasten jag tjänat över 5 timmar per dag!
Sover du mer blir du mer trött. Den principen lixom.

2007-03-09 @ 20:52:56
URL: http://mandimoon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0