Korta arbetsdagar

Hur jobbar folk egentligen? Idag hoppade jag in och vikade inte på min vanliga arbetsplats utan på samma arbetsplats fast i Det Stora Huset. Jag började jobba halv åtta, det är ju ganska tidigt och det var rätt tomt i tunnelbanan när jag åkte till jobbet. Fanns gott om plats och jag fick sitta hela vägen.

Men på vägen hem, när jag hade jobbat i åtta timmar, var det helt smockfullt. Ok, nu åkte jag inte tunnelbana förrän närmare halv fem, men de som åker hem från jobbet halv fem borde väl rimligen ha åkt dit till halv åtta? Vad har hänt med åtta timmars arbetsdag?

Kommentarer
Postat av: Järnladyn

Intressant iakttagelse! Kanske var det mest 75%-arbetande småbarnsföräldrar och studenter på hemvägen?

2007-03-26 @ 18:14:26
URL: http://annika69.blogspot.com
Postat av: mandi

It-samhället Linda, iiiiii-te!

2007-03-26 @ 21:19:53
URL: http://mandimoon.blogg.se
Postat av: mandi

It-samhället Linda, iiiiii-te!

2007-03-26 @ 21:22:38
URL: http://mandimoon.blogg.se
Postat av: Linda

järnladyn: jag tänkte också på studenter, men ändå. Det var sån markant skillnad
Mandi: men sitter inte alla de ute på landet i en stuga och är uppkopplade? de behöver väl aldrig förflytta sig?

2007-03-27 @ 08:53:57
URL: http://sysslor.blogg.se
Postat av: Lina

Upplevde det samma under min cykelfria tid då vintern var som kallast och mörkast, men kom snabbt under fund med att tunnelbanan sällan är i tid. Vilket innebär att vissa tåg är smockfulla och följs därefter av ett glesare...
Sen tror jag att det är allra värst rusning från kl.8 ser nämligen samma tendenser nu när jag cyklar igen. Är man ute 7.15 tror man ibland att man gått upp 1 timme för tidigt men väntar man till 7.45 då är det minsann andra bullar! Liljeholmen är som förbytt, tror det är alla skolbarn/vuna som tvingas upp i ottan.

2007-03-27 @ 17:14:15
Postat av: art[e]fact

Hmm, ja, det kan man undra...

2007-03-27 @ 20:09:19
URL: http://artefact.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0