Jag lurade dem!

Arbetsförmedlingen alltså. I nuläget slipper jag gå på en ny basinformation. Jag frågade den nyanställde arbetsförmedlaren varför jag var tvungen att gå på basinformation fast jag redan hade gått en gång. Han sa att reglerna har ändrats sen i somras, när jag var där. Då sa jag att om jag ändå förväntas klara allt jobbsökande och liknande utan ams hjälp eller på sin höjd med hjälp av hemsidan, så kan jag ju lika gärna läsa mig till de nyheter som finns på hemsidan. Särskilt eftersom det inte är några nya saker som berör mig, det som berörde mig har ju bara försvunnit och det vet jag redan om. Sen slapp jag!

Fast egentligen var det inte min förtjänst utan det var fullt på det tillfället som fanns inlagt i den nyanställda arbetsförmedlarens dator. De kanske kommer rusande efter mig och ropar BASINFORMATION, BASINFORMATION snart.

Kommentarer
Postat av: Magnus

Knepet ska provas.

2007-03-12 @ 13:56:30
URL: http://naknasanningen.blogspot.com
Postat av: Linda

Magnus, det är inget knep. Jag är en ytterst moralisk människa. Däremot är det en naken sanning att ams är djävulens verktyg. Eller ett satans otyg.

2007-03-12 @ 14:12:49
URL: http://sysslor.blogg.se
Postat av: Emma

Herregud vad det låter byråkratiskt och stelbent. Farligt att tänka utanför ramen på ams...
Ha en bra dag!

2007-03-12 @ 16:00:24
URL: http://emmalexa.blogg.se
Postat av: Lina

Jag säger bara arbetsförnedringen, arbetsförnedringen, arbetsförnedringen. Kämpa på och undvik dem så mycket du kan! Jag vet av erfarenhet att de enda de kan ge en är dåligt självförtroende och en djävulsk frustration över deras ineffektivitet.
Använd energin till något du mår bra av, glada människor får gå på intervjuer inte bittra nedbrutna arbetförnedringen offer.

2007-03-12 @ 17:01:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0