Tågkaos

I morse när X2000 som skulle avgå 07.20 kom in på Stockholms central var vagnarna felnumrerade. Det fanns ingen vagn nummer 1, vagn nr 3 hade siffran 2 och bistrovagnen, som alltid är vagn nr 4, hade siffran 0. Dessutom hade vagn nr 5 siffra 3. Däremot tror jag att vagn 6 var rätt markerad.

Det var väldigt många som försökte sätta sig på platserna i vagn 5. Jag stod mest och tittade och tänkte att bistrovagnen är ju alltid vagn 4. Så jag gick på där och hittade en kollega som jag stod och pratade lite med medan alla icke-pendlare som skulle till vagn 3 släpade sina tunga väskor genom bistrovagnen och försökte sätta sig där och sedan suckande och allt mer irriterat, för att inte säga argsint, fortsatte till vagn 3.

Jag tyckte mest att det var roligt. Det är nog det roligaste SJ har gjort sen jag började pendla.

Kommentarer
Postat av: art[e]fact

Fniss

2007-06-02 @ 19:45:09
URL: http://artefact.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0