NORRKÖPINGSHELGEN 2007

Norrköpingshelgen 2007 kan bara beskrivas som en succé! Solen lyste över oss och vi myste och lekte Norrköpingsbor. Picknick och kubb på fredagkvällen, glass och shopping och volleyboll på lördagen, restaurang och uteliv på lördag kväll. Bomullsfabriken och PALACE. Allt får högsta betyg. Utom möjligen utelivet. Ledsen Norrköping, men det var lite för fancy för min smak. Alla killar hade rutiga skjortor. Det var märkligt. Och så kan de inte göra drinkar. Det var också märkligt. Bartendern visste inte vad en strawberry daiquiri var. Sen kunde han inte göra dry martini för de hade inga martiniglas. Mycket märkligt. Sen gjorde han en caprihina åt mig som smakade äckligt. Limen var inte sköljd och så hällde han i jättemycket råsocker som inte smälte. Drinken smakade besprudningsmedel och om man stoppade ner sugröret för långt fick man bara upp socker. Så vi drack tequila istället. Det funkade bra. Sen en korv på vägen tillbaka till hotellet vid tvåtiden. Jag mår inte så dåligt som jag förtjänar, för en gångs skull.

image158

HEJA NORRKÖPING!

Kommentarer
Postat av: art[e]fact

Vad kul att ni hade det bra! Men trist på drinkarna...

2007-06-17 @ 16:47:00
URL: http://artefact.blogg.se
Postat av: daniel

...., visst va det bra?! Norrköping 4-ever. Fast inte utelivet då....

2007-06-18 @ 09:50:47
Postat av: Linda

artefact: kändes lite storstadssnobbigt, men bara lite... dry martini ska de väl ha? Jag skulle aldrig kunna bo i en stad utan dry martinis.
Dano: vi får krydda till utelivet i nkpg nån mer gång. det blev ju bättre med oss där, eller hur?

2007-06-18 @ 12:53:59
URL: http://sysslor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0