Stygga stygn

Jag saknar inte alls träningen så mycket som jag trodde att jag skulle göra. Min kropp verkar tvärtom tycka att det är ganska skönt att få vila ett tag. Jag har ju dessutom haft en del annat att göra, vilket gör att träningen inte heller hade fyllt en funktion som tidsfördriv under de gågna veckorna. Om jag hade kunnat träna, alltså.

Grejen är den att jag tog bort ett födelsemärke från ryggen för snart två veckor sen och har sytt några stygn. Läkaren sa "ingen träning på fyra veckor!". Först ska jag gå sydd i två veckor (snart avverkat) och sen ska jag vara tejpad i två veckor till när jag måste vara ännu mer försiktig, eftersom huden bara har 10% av sin hållbarhet när stygnen tas bort. (Jag hade stora problem med ordet hållbarhet förra veckan, jag försökte nämligen bygga ihop hållbarhet och hållfasthet, vilket resulterade i antingen hållfastbarhet eller hållbarhetfast. Detta tills min mamma upplyste mig om att det var två ord... Plötsligt förstod jag varför jag hade så svårt att säga ordet :-)) I alla fall så brukar jag träna tre dar i veckan plus att planen var att träna oftare när jag var sysslolös. Nu skulle det ju inte gå, så jag trodde att jag skulle gå under av saknad. Det har jag inte gjort och därför är jag lite konfunderad. Kanske tycker kroppen att det är kallt och vill spara energi genom att vara stilla. Eller så är min kropp i grunden lat och tycker att det är jätteskönt att vara stilla. Precis som förr i tiden, när jag var tjock-Linda som var jättelat och rökte massor.

Om två veckor får jag sätta i en högre växel helt enkelt. Då blir det inga latdagar, tvärtom blir det hårdträning då. Mer kondition, tyngre vikter, snabbare tempo!

Kommentarer
Postat av: Esther

Jag har mycket svårt att se en rökande tjock-Linda framför mig!

2007-01-28 @ 23:08:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0