Kärlek het som chili

Min man är tokig i chili. I somras köpte jag en planta anchochili till honom i present och den har stått och gosat i vårat fönster ett bra tag. Det tog ganska lång tid innan den fick några blommor, så i somras var jag lite bekymrad över att den inte skulle ge någon frukt, men lagom till den mörkaste tiden på året började knopparna synas. Blommorna slog ut, men ljusbristen gjorde att de var svåra att pollinera och ramlade av när jag försökte. En ynka liten blomma klarade sig och utvecklade en frukt. Vi har i några månader följt frukten med spänning. Tyvärr blev den, trots försök med ljusterapi, inte särskilt stor. Kanske tre cm hög. Recepten på "fylld anchochili" var bara att glömma.

Idag var det då dags, chilin skulle skördas. Hade ju tänkt publicera en bild på frukten här på bloggen, men kom hem för sent. Mannen tog ett kort, men det blev suddigt och raderades så allt ni får se är hacket.



Det blev inte mer än så av den lilla frukten, men det var bra drag i den. Tillräckligt för att räcka till en god pasta med kräftstjärtar


Smaskens!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0