Färg(k)val

Det finns så himla många färger. Jättejättemånga, faktiskt. Svart är inte en färg. Jag blir helt snurrig i huvudet av att välja. Men nu har jag kanske lyckats snika in lila i färgkombinationen så eventuellt blir det gult på tre väggar, lila med en svart ruta och guldschabloner på väggen bakom sängen. Snyggt. De hade tapeterna på Ritio också. De kostade mer där. Buhu. Vi måste försöka provmåla, kanske med smörgåsgurka. Så man ser hur färgerna ser ut på riktigt.

Ett problem bara är att jag har glömt att en vägg nästan helt kommer att tas upp av garderobsskjutdörrar. Eller, till att börja med kommer den tas upp av en öppen garderob utan dörrar, för vi har inte råd med dörrar än. Men i slutändan ska det liksom smälta in i resten och jag vet inte riktigt hur det ska gå. Men det löser sig. Vi tänkte ändå köpa den billigaste varianten skjutdörrar, men plywood bara som man får göra vad man vill med och då kan man ju måla dörrarna gula också.

Rubriken i inlägget blev ju nästan lika vitsig som en kvällstidningsrubrik!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0