Steelworker, Stålmannen, Bergman

Jag har väldigt dåligt minne. Det är jobbigt, men jag är åtminstone medveten om det, vilket gör att jag försöker motverka det genom att ständigt skriva ner allting. Det leder till att jag ibland har väldigt konstiga anteckningar i min mobil. I lördags till exempel, sa min man en jätterolig sak som jag tänkte att jag skulle komma i håg. Därför fick han skicka ett sms till min mobil. Dagen efter såg jag sms:et "steelworker stålmannen bergman". Jag fattade ingenting.

(För dig som blir nyfiken, det handlade om en amerikansk översättning av en Bergmanfilm, där meningen "vem tror du att jag är, Stålmannen?" blev till "what do you think I am, a steelworker?".)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0