Jag är immun, jag lovar!

Vinterkräksjukan är det äckligaste som finns. Inte bara för att kräks är bland det äckligaste som finns utan också på grund av namnet på sjukdomen. Jag har grav kräknojja och kan inte vara i närheten av människor som jag tror kommer att kräkas. Jag flyr fältet när jag ser vingliga tonåringar på bussen eller barn som säger "jag mår illa" på tunnelbanan. Hellre vänta på nästa tur än att vara instängd i en vagn med kräks.

Årets vinterkräksjuka ska tydligen vara ovanligt aggresiv. Den smittar lättare och snabbare. Men jag kommer inte att drabbas. Jag är nämligen helt övertygad om att jag är immun mot vinterkräksjukan. Min lycka var total när jag läste att det finns en gen som styr egenskapen att bli smittad av vinterkräksjukan och att den genen inte alltid ser ut som den ska. Var femte person i Sverige saknar anlag för att få vinterkräksjukan.

Därför håller jag fast vid att de gånger jag har hängt på toaletten har orsaken varit matförgiftning.

Kommentarer
Postat av: Thornikita

Very well done site! Please keep up the good work.

2010-04-15 @ 10:01:08
URL: http://thornikita.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0