Heja länsarbetsnämnden!

Efter min frustrerande dejt med arbetsförmedlingen i går skrev jag ett mail till Stockholms länsarbetsdirektör Birgitta Heijer, där jag beskrev vad som hänt och föreslog en särskild arbetsförmedling för akademiker. Döm om min förvåning när hon svarade nästan genast och skrev att de har utrett frågan men kommit fram till att det inte är ekonomiskt effektivt. Dessutom skrev hon

"Jag förstår att du blir frustrerad om arbetsförmedlaren inte förstår innebörden
i att ha en utbildning i samhällsplanering inriktning kulturgeografi. Jag ska
ta upp denna fråga med arbetsförmedlingscheferna. Denna kunskap måste
arbetsförmedlarna skaffa sig, om man inte har den."

Hon tipsade också om att arbetsförmedlingarna på Norrmalm och Kungsholmen har en inofficiell akademikerprofil och att man kan byta dit.

Jag blev glad.

Kommentarer
Postat av: Esther

Skönt med lite posivita vibbar!
Själv är jag upprymd över att jag precis fått en tid för jobbintervju på tisdag. Nu ska jag bara försöka att inte hetsa upp mig för mycket så besvikelsen inte blir så stor när man inte får jobbet.. :-/

2007-02-22 @ 14:53:04
URL: http://esthrro.wordpress.com
Postat av: mandi

Gött!

2007-02-22 @ 19:25:07
URL: http://mandimoon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0