Allt mitt försvinner

Nu blir det lite synd om mig igen. Jag är ju arbetslös, det är därför jag bloggar. Eller, det var därför jag började blogga, nu skulle jag nog inte kunna sluta. I alla fall, i höstas hade jag värsta guldläget (tyckte jag) när jag hade två arbetspraktikplatser på gång på arbetsplatser som jag verkligen, verkligen ville vara på. Samtidigt fick jag ett jobb på en myndighet, en kort projektanställning fram till jul. Jag blev ju jätteglad och tänkte att arbetspraktiken finns ju kvar. Men tji fick jag för när anställningen var över hade länsarbetsnämnden i Stockholm dragit in all arbetspraktik för att de skulle spara pengar. Buhu.

Idag läste jag att alliansens enda arbetsmarknadspolitiska åtgärd, nystartsjobben, nästan bara har gått till män. Endast 30% har gått till kvinnor. Anledningen tros vara att ett krav för att få bidrag till nystartsjobb är att man ska ha varit långtidsarbetslös och om man under sin långtidsarbetslöshet har varit föräldraledig mer än 29 dagar så räknas det inte som långtidsarbetslöshet.

Nu till min slutsats: jag är ju kvinna. Allianses politik är kvinnofientlig.

Kommentarer
Postat av: Helena på Roomservice

Usch jag har varit arbetslös i perioder och då känt mig väldigt jagad... näe fy för att bli utsatt så...
Kram

2007-02-13 @ 12:34:52
URL: http://roomservice.blogg.se
Postat av: art[e]fact

Fy, jag vill inte höra!! Själv är jag klar till sommaren, sen väntar... ja, vad då? Jobb är liksom ingen självklarhet...

2007-02-13 @ 15:39:13
URL: http://artefact.blogg.se
Postat av: Johanna

jag gillar att du på detta inlägg får reklam för lediga jobb inom detaljhandeln.

2007-02-13 @ 16:03:43
Postat av: Linda

Helena: tack för tanken!

art[e]fact: det löser sig alltid. Det måste ju det, eller hur :-)

Johanna: 300 000 i studieskulder och kassajobb?

2007-02-13 @ 16:30:15
URL: http://sysslor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0