Stockholms nya ungdomsgård

Jag var ju som sagt på restaurang igår. Little Persia på Östgötagatan. Som jag skrev i förra inlägget har jag inte varit där på fem år.

Det hela började trevligt, jag och en av vännerna sågs på Nada och drack cava. Sen gick vi över till Little Persia och träffade resten. Fick in lite bröd och röra och en flaska rött medan vi väntade. Beställde mat och åt den. Det var ganska gott, men inte översvallande smaskigt. Lite för mycket katrinplommon. Det var nästan bara katrinplommon när jag tänker efter, vilket är väldigt konstigt eftersom rätten skulle ha typ 118 ingredienser. Rättare sagt kycklingfilé, valnötter, koriander, basilika, mynta, granatäpple juice, tomatpuré, persilja, golpar, alobokharai, pressad citron, vitlök och ris när jag tittar på hemsidan. INGA katrinplommon. Fast jag vet å andra sidan inte riktigt vad golpar och alobokharai är. Det kanske är katrinplommon. I alla fall så blev det väldigt sött och inte jättegott.

När vi hade ätit klart och lyfte blicken från bordet hade något i lokalen förändrats. Det vällde in kids. Tydligen är Little Persia the place to be om man är typ 18. I början var många artiga och satte sig inte vid matborden utan hängde i bardelen. Efter ett tag började de liksom mutera, bubbla fram och in och var överallt. Och vi fick aldrig in notan så vi var tvungna att sitta kvar.

Kids i 18-årsåldern (en del såg faktiskt ut som 15 men jag hoppas verkligen att de var 18) är så himla osympatiska. De har liksom inte blivit riktiga människor än. Man vet att de växer till sig och blir säkert rätt trevliga till slut. Men när de är typ 18 kan de väl hålla sig för sig själva.

Eller så var det det de gjorde?

Kommentarer
Postat av: Esther

Vad hård du är mot de små liven! Det kan ju vara så att det var vi som var inkräktarna. De tänkte säkert att vi var mossiga å gamla!

2007-04-06 @ 12:44:51
URL: http://esthrro.wordpress.com
Postat av: mandi

Usch, jag ryser.

2007-04-06 @ 21:49:02
URL: http://mandimoon.blogg.se
Postat av: art[e]fact

Hmm, vad världen kan förändras...

2007-04-07 @ 21:11:40
URL: http://artefact.blogg.se
Postat av: Järnladyn

Det är bara du som börjar bli kärring... ;))

2007-04-08 @ 18:52:04
URL: http://annika69.blogspot.com
Postat av: Linda

Järnladyn: Ja, jag kanske, men jag var där med tre personer som är födda på 80-talet! Fast de kanske inte störde sig lika mycket på kidsen som jag.

2007-04-09 @ 10:25:54
URL: http://sysslor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0