I Norrköping blommar magnolian

Första dan på jobbet. Jag gick vilse i korridorerna. Jag fick fråga efter vägen till toaletten. Jag hade ingen inloggning förrän en kvart innan jag gick hem. Men allt som allt var det en himla bra dag! Kollegorna verkar jättetrevliga, chefen är superbra och arbetsvillkoren sjyssta. Jag får jobba en timme på tåget om dan, vilket gör dagarna NÅGOT kortare, de är fortfarande obeskrivligt långa. Jag gick hemifrån tjugo i sju och var hemma igen sju. Dessutom har jag ju ett enormt sovbehov så jag måste gå och lägga mig halv tio för att gå upp halv sex.

Nåja, rutinerna kommer väl och med det antar jag att det blir frukost på tåget. Det tar 1,20 att åka tåg till Norrköping. Jag måste komma på effektiva bra sätt att utnyttja den tiden. En tanke är att köpa kort till min bärbara så att jag kan surfa trådlöst och då kan jag BLOGGA på tåget! Det vore ju superbra! Fast nu måste jag ju jobba ena vägen... och hemåt var det himla skönt att slumra, kände jag... får se hur det blir med det.

Magnoliorna som blommade var fantastiska. De såg jag under måndagspromenaden, som min enhet tar varje måndagsmorgon. En tur runt stan för att titta på något, ett projekt som vi jobbar med eller så. Jättetrevlig vana tycker jag.

Jag har också lyckats fylla hela veckan med möten. Hm. Måste ju börja på planerna jag har fått tilldelat mig. Hur ska detta gå?

Kommentarer
Postat av: art[e]fact

Aa, det var idag du började! Vad kul! Jättetrevlig det där med måndagspromenaden tycker jag :)

Schysst att du får jobba en timme på tåget, det underlättar ju pendlingstiden aningen iallafall!

Önskar dig lycka till fortsatt i veckan!

2007-04-16 @ 19:34:25
URL: http://artefact.blogg.se
Postat av: Kix

Lycka till med ditt nya jobb! Rutinerna kommer säkert med tiden och det var ju kanon att du kan jobba en timme på tåget!

2007-04-16 @ 21:37:35
URL: http://kixkoll.blogg.se
Postat av: Lina

Låter som om du kommer att trivas!
Toppen med måndagspromenader alla byråkrater och tjänstemän borde komma UT lite oftare och se den verklighet man har beslutanderätt över.

2007-04-17 @ 08:58:06
Postat av: Emma

Nämen jag har inte varit här på ett litet tag. Har du fått jobb?! Grattis!!!! Vad kul. Nu måste jag läsa ikapp :-)

2007-04-17 @ 10:00:24
URL: http://emmalexa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0