Förlåt

Det där med matblogg det tar ju en del tid. Jag menar, den här bloggen är ju mest blaj och man bara skriver lite när man har lust och tid och nåt att skriva. Matbloggen kräver mer planering och man måste laga massa mat och så måste man fota all mat och komma ihåg hur man gjorde och skriva teskedar och matskeder och så. Sen finns det saker som kan gå fel liksom på vägen med matbloggen.

Som i dag till exempel. I går åt vi värsta middagen, sparris med parmaskinka, pinjenötter och parmesan till förrätt, världens godaste lammrack med potatismos och en härlig sås till huvudrätt och jättehärliga små smördegsbakelser med vaniljkräm, rabarber och jordgubbar till efterrätt. Vi åt en mellanrätt också. Efter förrätten fick vi sockerkaka som min treåriga systerdotter hade bakat.

Allt dokumenterades flitigt av både mig och syster under hela eftermiddagen och kvällen. Och idag raderade jag alla bilderna.

Det var ju jättedumt av mig. Inte alls meningen, naturligtvis. Jag trodde att bilderna hade förts över till en dator men det hade de inte visade det sig. Nu får våra matbloggsläsare nöja sig med påskbuffén. Den gick i och för sig inte heller av för hackor.

Kommentarer
Postat av: art[e]fact

Så typiskt! Jag var på en tillställning en gång där jag i stort sett var den enda med kamera.

2007-04-07 @ 21:12:45
URL: http://artefact.blogg.se
Postat av: art[e]fact

Fortsättning: Jag var det ända med kamera som sagt och många ville att jag skulle fota o sen skicka bilderna till dem. Jag fotade och fotade och var jättenöjd. Tills jag kom hem och upptäckte att jag inte hade något minneskort i. Jaja, så kan det gå! (det var några år sedan och en kamera som inte varnade om att kamerans egna minne var fullt!)

2007-04-07 @ 21:14:28
URL: http://artefact.blogg.se
Postat av: Järnladyn

Ah, vad fruktansvärt retfullt. Det blir till att laga samma middag igen. Kanske till pingst? ;)

2007-04-08 @ 18:54:55
URL: http://annika69.blogspot.com
Postat av: Linda

artefact: vad hemskt! När man har massa förväntningar från folk. Hoppas de inte blev arga!
Järnladyn: ja, kanske! Det blev dessutom lite över som ligger i frysen, så det kan hända att det blir en bild till slut ändå.

2007-04-09 @ 10:24:05
URL: http://sysslor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0